به گزارش خبرگزاری خبر باز ، وحیده محمدیفر، همسر داریوش مهرجویی و همکار او در نگارش فیلمنامه برخی آثارش از جمله «لامینور» در واکنش به آنچه احمد طالبینژاد گفته بود و بخشی از علت احتمالی ضعف برخی آثار داریوش مهرجویی و از جمله «لامینور» را در حضور او جستوجو کرده بود در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:
«آقای طالبینژاد
چنین ادبیات و طرز فکری از شما بعید بود.
مهرجویی اختیار فیلمنامههایش را هرگز به من نداده بلکه من خودم را در اختیار ایشان گذاشته و در کنارش ایستادهام نه در مقابلش...
اینکه فیلمهای ایشان از جمله «سنتوری» که قطعا پربینندهترین فیلم تاریخ سینماست، ضعیف و بیارزش است نگاه و نظر و سلیقه شماست...
سینمای مهرجویی اگر تغییر کرده به قول شما به خاطر من نیست... چون سینمای جهان تغییر کرده و دیگر سینمای بیست یا سی سال پیش نیست... و ایشان به عنوان یک هنرمند مستقل حق دارند آنچه میخواهند را بیان کنند، تجربه کنند، نه آنچه دیگران به ایشان تحمیل کنند یا انتظار داشته باشند...
«بمانی» هم از دید شما بد و ضعیف و حتما مزخرف است... پس حتما حضورش در بهترین و معتبرترین فستیوالها یک اشتباه بوده و جوایزی که گرفته از جمله بهترین فیلمنامه فستیوال رتردام هلند
یا فیلم «آسمان محبوب» که جایزه بینالمللی بهترین فیلم سینمای معناگرا و ادیان را گرفت و...
در مورد «لامینور» هم اشتباه میکنید... برای استقبال از یک فیلم باید موقعیت مناسب وجود داشته باشد... سانسها را بررسی کنید میبینید که انگار این فیلم در بدترین گروه قرار گرفته و یک جورهایی نخودی است... کمترین، محدودترین و نامناسبترین اکران را دارد... ما حتی تیزر تلویزیونی نداریم...
لااقل به سلیقه و احساس طرفداران این فیلم احترام بگذارید هرچند مخالف شماست...
نقد خطکشی نیست که بد است، ضعیف است... بلکه تحلیل و درک است از نگاهی دیگر... این ساختارهای نمرهگذاری و مقایسه در مدارس هم کنار گذاشته شده... شاید دوران نقد نوشتن شما هم تمام شده؟...
شما با این یادداشت مثلا من را تخریب کردین... و البته که تخریب کردن یک زن در این جامعه مردسالار راحتترین مسیر است برای گریز از واقعیتها.»
۲۵۹۲۵۹
همسر داریوش مهرجویی و همکار او در نگارش فیلمنامه برخی آثارش از جمله «لامینور» در واکنش به آنچه احمد طالبینژاد گفته و علت احتمالی ضعف برخی آثار مهرجویی را در حضور او جستوجو کرده بود میگوید تخریب کردن یک زن در این جامعه مردسالار راحتترین مسیر برای گریز از واقعیتها است.